Keblinger

Pastor i Charisma Höör

Nu är vi hemma efter fyra veckor i USA och en vecka på Dyrön. Vilken sommar! Och vi har det gott här nere i Skåne också. Jag har några dagar kvar på semestern och sen börjar jobbet på skolan igen.

Tänkte kort berätta om förändringar inför hösten. Församlingen Charisma i Höör har kallat mig och Katie att bli deras föreståndare och pastor. Vi börjar där den 1 september. Vi bor kvar i Staffanstorp till en början och jag fortsätter att ha en fot kvar i pastorsteamet i Staffanstorp. Jag hoppas och tror att dessa två församlingar skall kunna berika varandra mycket. Redan första september besöker ett team från Egypten både Höör och Staffanstorp.
Mitt i detta finns ju också relationen med Salt and Light, vilket också är spännande och viktigt.

Tjänsten i Höör kommer att vara på 50%, så det kommer att innebära att jag går ner något i min tjänst på skolan.

Under hela sommaren har har jag tänkt på Charisma och läst böcker och försökt förkovra mig på olika sätt. Jag tror att jag har ett ord att stå på inför det första året och jag har massor av idéer och tankar. Men samtidigt vill jag ta det lugn och inte gå före församlingen och mitt ledarteam. TILLSAMMANS är ett av mina ledord i det här nya arbetet. Hur som helst känner jag mig överladdad inför detta och jag tror det kommer att bli riktigt bra.