Keblinger

Prezi - snygga presentationer

Uppdatering 2 november 2012.
Nu har Pretzi förenklats något. Värt att ta en extra koll på det nu!
----

Jag går en utbildning genom jobbet som handlar om hur man kan skapa framtidens skola. Naturligtvis har datorn en central roll redan du i undervisningen och i framtiden kan vi bara fantisera om hur det kommer att se ut.

Då och då kommer jag lägga ut några roliga tips på program och annat som man kan ha nytta av. Det första heter Prezi och är en webbplats där man kan göra riktigt snygga och annorlunda presentationer. Jag, som föreläser och undervisar ofta, är själv grymt trött på vanliga Power Point.

Jag har bara testat att göra en presentation på prezi så långt och använde mig då av en guide. Men det finns roliga möjligheter att göra en snygg zooma-pressentation.

Klicka in här och berätta sedan vad du tycker!