Keblinger

Frälsningen!

Vad känner du när du hör det ordet? Gammalt ord? Visst, vi använder inte ordet längre förutom när det gäller det vi tagit emot genom Jesus.

Igår satt jag och pratade med en kvinna på bibelskolan som delade sin berättelse. Hon hade blivit frälst mitt i sitt liv när hon haft stora bekymmer.
- Jag visste ingenting om det här. Att man kunde få ett helt nytt liv, Jesus gav mig ett helt nytt liv, berättade hon och fick avbryta sig själv för tårarna kom.
Det var nu över tio år sedan och ändå låg tacksamhetskänslorna så nära tillhands.

Frälsningen hade kommit till henne och nu påverkade den allt. Fortfarande var verket inte färdigt men Jesus hade ändå gjort allting nytt. När hon talade om frälsningen var det inget gammalt ord, utan det som var själva livskraften i hennes vardag.

Jag blev så berörd och känslan från vårt korta samtal har suttit i under hela gårdagen. Nu skall jag börja förbereda mig för att tala i Centrumkyrkan i eftermiddag. Gissa om budskapet kommer att påverkas av vårt samtal!

Om du har en längtan efter Gud men är osäker på vad frälsningen innebär så får du väldigt gärna min lilla bok "Nytt Liv". Den är gratis. Maila mig din adress så skickar jag den!
niklas.lorentzon@gmail.com.