Keblinger

Dropbox-tips

Jag har under flera år använt mig av Dropbox och tipsat många andra att göra det samma.

Dropbox är ett gratis utrymme för dig på nätet där du kan spara filer ett ett mappsystem.

Dropbox är också ett litet program du laddar hem till datorn och till dina andra enheter, som telefon och läsplatta. På det sättet får du tillgång till alla dina filer på alla dina enheter, på jobbet, i telefonen och i hemdatorn.
Själva programmet funkar ungefär som "mina dokument" i datorn där du kan skapa mappar och flytta filer med hjälp av musen.

Du kan dela mappar med andra som har dropbox. Då slipper ni maila fram och tillbaka utan kan ha era gemensamma saker i er gemensamma mapp.

Dessutom kan man lägga filer i en speciell mapp som heter "public". När en fil hamnar där får den en egen webadress, vilket man sedan kan använda som en länk på sin blogg.

På www.centrumkyrkan.com har vi gjort så med våra ljudfiler, de ligger egentligen i en public-mapp och så har jag länkat till adressen jag får av droppbox.



Skapa ditt eget konto genom att klicka på bilden och följa instruktionerna.


Kolla instruktionfilmen här. Det är enkelt!