Keblinger

Vardagsekonomi

Idag har vi haft ett kul seminarium om vardagsekonomi. Det kommer komma mycket mer här på bloggen i det ämnet månaderna framöver.

Idag pratade vi en del om våra hjärtan. Det är utifrån dem som våra liv ofta styrs.


Den amerikanske filosofen och författaren Ayn Rand sätter huvudet på spiken när hon säger:
"Pengar är bara ett redskap. De kommer att ta dig dit du önskar, men de ersätter inte dig som kör". 

Våra liv kommer alltid jobba på att vara i harmoni. Våra inre värderingar skall överstämma med våra handlingar och tvärtom. När jag under en period gör saker som jag egentligen inte tycker är rätt upplever jag ett inre slit, en kamp. I slutändan kommer jag antingen justera min inre kompass eller förändra mina handlingar.

Min släkting Helene Dyrelöv har just startat en blogg om praktiska råd i privatekonomi. Läs den här!