Keblinger

Par i terapi

Har ni sett serien på SVT? Den handlar om sex olika par som på olika sätt fått bekymmer i sin relation och som nu sökt hjälp hos terapeuten Poul Perris.

Jag tyckte att programmet gav så mycket hopp. Det är inte dags att ge upp relationen, även om det kan vara tufft, det finns möjlighet att hitta tillbaka till varandra. Poul Perris hjälpte deltagarna att se roten till sitt eget beteende men också att våga blotta sina egna svagheter för varandra. Om jag förstår varför min partner gör som hon gör har jag också lättare för att möte henne på rätt sätt.

Dessutom tyckte jag att man lärde sig en hel del om samtalsteknik, vilket alltid är bra om man arbetar och bryr sig om människor.

En del tycker nog att man får reda på för mycket att dessa sex par. Men jag tyckte att det var intressant.

Se programmen här!