Keblinger

Bibel-tips

I min kyrka är vi fler och fler som läser Bibeln via våra telefoner eller annan teknik. Det finns många olika varianter på lösningar för detta. Jag har själv använt två olika riktigt mycket. Den jag har landat i är YouVersion.com.

Du kan ladda ner den som en app till din smartphone eller till din läsplatta. Det funkar riktigt bra!
Du kan också läsa Bibeln direkt i datorn.

Du kan göra massor av saker med den här Bibeln. Du kan läsa enligt bestämda läsplaner, läsa andras anteckningar om Bibelställen, del Bibelord direkt på Facebook eller Twitter och mycket annat.

De två bästa grejerna som jag tycker är att du har till gång till många översättningar bara ett tryck från dina fingrar och du skapar din egen inloggning, vilket gör att du kan skriva anteckningar, som sparas i din Bibel. Det gör att om jag skriver något i min Bibel i telefonen har jag det sedan i min dator och Ipad när jag skall fortsätta läsa.

Just nu studerar jag Jesu helandetjänst i kronologisk ordning. Jag skriver ner varje helande, hur det gick till och vad konsekvensen blev i mina anteckningar direkt i Bibeln. Det händer att jag läser på datorn eller i telefonen, det spelar ingen roll, allt sparas när jag är inloggad.

En annan sak jag tycker är häftig är att det är en lokal församling som byggt upp den här Bibeln och den har spridit sig oerhört över världen. Kolla in den församlingen här!

Läs mer på den här bloggen.

Kolla deras hemsida här och lägg upp ett konto.