Keblinger

Helgen som ligger framför

Sitter och mentalt förbereder mig för helgen medan jag håller elden igång i kaminen.

Jag läste på Twitter här om dagen att Pablo Picasso har sagt: "I am always doing that which I can not do, in order that I may learn how to do it."

Så känner jag inför den här helgen och framför allt inför kvällen. Så här ser planerna ut:

  1. Köpa och laga mat tillsammans med mina vänner från Afghanistan och sedan bjuda på maten på Kulturnatten här i Staffanstorp. Vad är problemet? Jag har ingen kontroll! Kommer det att bli kul? JA! Kommer jag att lära mig något nytt? Massor! Kommer allt bli som jag tänkt? NEJ!
  2. Jag och frun skall hålla ett seminarium om vardagsekonomi på lördag förmiddag i Centrumkyrkan. Det ser jag väldigt mycket fram emot. Jag kommer lära mig mycket och jag tror det kommer att bli riktigt bra!
  3. Tillslut predikar jag i Centrumkyrkan på söndag eftermiddag. Det ser jag också fram emot även om jag lagt de planerna på hyllan än så länge. Kan inte ha för många bollar i luften samtidigt.
Förutom detta hoppas jag på en skön helg med familjen. Solen verkar vilja hålla sig framme så varför inte en långpromenad på lördag?

Jag önskar dig en skön helg och jag återkommer med några bildbevis från helgen!