Keblinger

Folkligt och festligt

Kommer just från vår gudstjänst in Centrumkyrkan. Kändes så kanon. Niclas och Elin med team gjorde det så väldigt bra med musiken. Önskar att ni alla skulle kunna vara med en söndag och få ryckas med i lovsången, förlora er själva lite grann in i Guds närvaro, få ett förnyat perspektiv, bli lyft i er tro. Benny Gustavsson predikade och delade sin berättelse om hur han kom till tro på Jesus. Så bra! SÅ BRA! (VERSALER = jag ropar :)

Framför allt är det härligt att när Guds närvaro kommer. Utan det händer ingenting egentligen. Idag blev människor helade till sina kroppar, fick uppmuntran direkt från honom, fick sin tro stärkt och en påminnelse om vår kallelse till goda gärningar som är förberedda för oss.

Den här låten tog tag i mig idag på mötet. Speciellt raden "Here I stand knowing that I'm Your desire" Wow,  det vill jag smaka på under veckan!
Känner mig så glad att få vara med!

Annars har vi en skön vecka framför oss. Jag ock Katie börjar vår sockerfasta och jag skall även ta bort köttet fram till påskveckan. Hoppas kunna hålla upp humöret på något sätt :)