Keblinger

Kör dina PowerPoints på Ipad eller Iphone

Fick ett riktigt bra tips här om dagen på Twitter.
På SlideShark kan du ladda upp dina PowerPoint och sedan köra dem på din Ipad eller Iphone. Om du har dem sparade på t.ex. Dropbox kan du ladda upp den direkt från din telefon eller Ipad, annars laddar du bara upp dem från din dator först till SlideShark.

Ladda ner SladeShark-appen här.

I morgon skall jag tala i Centrumkyrkan i Sjöbo. Nu har jag precis gjort min presentation med några PowerPoint-bilder. Det känns kanon att bara lägga över dem på telefonen och så räcker det att jag har med den på mötet i morgon.

En extra rolig grej på SladeShark är att om man håller ner fingret på skärmen under presentationen blir fingret till en laserpenna och man kan peka på något speciellt. Smart va?!

Berättar hur det funkade att använda programmet senare.

---
 Nu är det senare :)
Använde SladeShark i söndags och det funkade hur bra som helst. Enda problemet som jag kan uppleva med att köra presentationen på telefonen är att man själv har lite dålig koll, eftersom skärmen blir rätt liten. När sladden är kopplad till telefonen kan det också bli lite trixigt att ha ha telefonen på ett sätt som gör att den inte ramlar av talarstolen. En tejpbit kan hjälpa...