Keblinger

En stor inspiration

Ett bra sätt att bli inspirerad är att lyssna på bra kristen undervisning. Vi är lite olika i hur vi tar in information. Jag personligen tycker om att lyssna. Av någon anledning har det alltid fastnat bättre när jag får höra något, jämför med att läsa det.

Jag har genom hela mitt kristna liv haft stor glädje av olika undervisningar. Då, typ 93-94, var det kassettserier som gällde, nu är det Podcasts som gäller och utbudet är obegränsat.

En del tycker att det finns en motsättning med att lyssna till undervisning via t.ex. nätet och engagemanget i den lokala församlingen. Kanske inte din lokala pastor är så briljant som de kommunikatörer du lyssnar till på i din iPhone...
För mig har det aldrig funnits någon motsättning och de som säger att det inte behöver församlingen därför att de får all sin andliga mat genom böcker eller kristen tv säger så antingen som en ursäkt för något annat eller så har de helt missuppfattat poängen med församlingen.
Jag kan få mycket information om mänskligt beteende och sociala relationen när jag tittar på en tv-serie, men om den serien har blivit min familj, så är det bara tragiskt.


Hur som helst. Det här året och kanske lite längre har jag mest lyssnat till Andy Stanley. Han är inte den ende jag har på min lista, men den som jag oftast återkommer till. Jag kan inte annat än rekommendera honom.

Här har du hans församlings kanal på YouTube.
Här är hans sida med undervisning - Your Move.

Om du lyssnar på podcast hittar du honom där via din telefon.

Några korta exempel av Andy Stanley: