Keblinger

Är du på Twitter?

Det var inte så länge sedan jag gav mig in i Twitter-djungeln. I början undrade jag vad jag skulle ha det till. Jag har ju varit på Facebook flera år och haft olika bloggar på Blogger i ännu fler år. Varför Twitter? Jag började följa några jag kände, som jag oftast var vän med på Facebook också. Inte så kul att läsa samma saker på Twitter och sen på Facebook.

Nu har tiden gått och jag tror att jag har fattat grejen lite mer. På Facebook är jag endast vän med vänner. Det känns rimligt tycker jag. Det är roligt att se vad mina vänner håller på med, vilka som får barn osv. Men på Twitter följer jag människor som jag nödvändigtvis inte känner men som gör något jag är intresserad av. Kanske tycker de att teknik och lärande är intressant, kanske är de ledare, pastorer eller så bor de kanske i Israel och berättar direkt om vad som händer därifrån.
 Jag får massor av intressant input kring många saker som jag är intresserad av, som jag normalt inte får genom mina vänner, mitt kontaktnät är inte tillräckligt stort för det, och som jag inte heller får genom det vanliga nyhetsflödet, eftersom Twitter har mer med gräsrotsnivån att göra än de stora världshändelserna.

Så, är du på Twitter? Vad heter du, det skulle vara kul att följa dig!
Jag heter @LorentzonNiklas